Edukacja i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu

Szanowni Państwo,
Zapraszamy na studia podyplomowe.
Realizacja: Kraków, Rzeszów, Ziemięcice koło Gliwic.

Studia podyplomowe Edukacja i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu mają charakter kwalifikacyjny – nadają kwalifikacje w zakresie pedagogiki specjalnej
i przygotowują do wykonywania zawodu nauczyciela, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz.U. 2017, poz. 1575) oraz Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. 2019, poz. 1450). Dla opracowania założeń kierunku kluczowe również były zapisy Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 lipca 2015 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz. U. 2015, poz. 1113).

Przebieg i organizacja studiów

  • Studia kwalifikacyjne, trwające 3 semestry
  • 450 godzin zajęć oraz 180 godzin praktyk dla nauczycieli
  • 390 godzin zajęć i 120 godzin praktyk dla pedagogów specjalnych
  • Zajęcia realizowane są w trybie niestacjonarnym, w piątki po południu i soboty średnio co dwa tygodnie

Cele kształcenia:

Celem studiów jest wyposażenie słuchacza w wiedzę psychologiczno-pedagogiczną oraz
w umiejętności niezbędne do pracy diagnostycznej, edukacyjnej i terapeutycznej z uczniem
z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Program kształcenia obejmuje najistotniejsze zagadnienia
z obszaru pedagogiki specjalnej  m.in.: interdyscyplinarne podstawy integracji i inkluzji osób
z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, kryteria diagnostyczne i podstawy wczesnego wspomagania rozwoju, dydaktykę specjalną, podstawy wychowania, edukacji, terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, diagnozę funkcjonalną i konstruowanie programów edukacyjno-terapeutycznych  czy metodykę kształcenia specjalnego, ze wskazaniem najnowszych oraz innowacyjnych  rozwiązań w tym zakresie.

Adresat studiów:

Adresatem studiów są nauczyciele przedszkoli i szkół ogólnodostępnych, psycholodzy i pedagodzy szkolni, psycholodzy i pedagodzy pracujący w poradniach psychologiczno-pedagogicznych, wychowawcy.

Wybrane treści realizowane w toku studiów:

  • Medyczne podstawy zaburzeń ze spektrum autyzmu
  • Psychologiczno-pedagogiczne podstawy wiedzy o zaburzeniach ze spektrum autyzmu
  • Elementy neurologii dziecięcej
  • Diagnoza psychopedagogiczna  – metody i narzędzia w diagnozowaniu autyzmu
  • Metody wspomagania rozwoju dziecka i terapii autyzmu
  • Wczesna interwencja
  • Zasady edukacji i terapii dzieci i uczniów z zaburzeniami spektrum autyzmu
  • Projektowanie działań edukacyjno-terapeutycznych
  • Komunikacja alternatywna i wspomagająca
  • Współpraca z rodziną dziecka/ucznia ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi
  • Edukacja włączająca ucznia z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
  • Pedeutologia z deontologią
  • Metodyka wczesnego wspomagania ucznia z zaburzeniami spektrum autyzmu
  • Organizacja i specyfika kształcenia ucznia z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
  • Metody i programy terapii indywidualnej z uczniem z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
  • Zasady pracy opiekuńczo-wychowawczej z uczniem z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
  • Stymulacja zmysłów i integracja sensoryczno-motoryczna
  • Doradztwo edukacyjno-zawodowe i wspieranie rozwoju osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
  • Trening umiejętności społecznych

Sylwetka absolwenta:

Absolwent nabędzie umiejętności w zakresie wyzwalania potencjału  osób z autyzmem , Zespołem Aspergera i innymi całościowymi zaburzeniami rozwojowymi na każdym etapie ich życia od wczesnego wspomagania do dorosłości. Słuchacz nabędzie kwalifikacje do prowadzenia zajęć rewalidacyjnych
i terapeutycznych  we wszystkich typach szkół w których przebywa dziecko autystyczne i w ramach wczesnego wspomagania rozwoju. Uczestnik studiów poszerzy swoje kompetencje zawodowe
o umiejętność  dostosowania wymagań edukacyjnych do specjalnych potrzeb tych uczniów. W trakcie praktyk zapozna się z nowoczesną ofertą form terapii i wsparcia osób z całościowymi zaburzeniami rozwojowymi.

Warunki ukończenia studiów podyplomowych

  • uczestnictwo w zajęciach programowych
  • zdanie egzaminów przewidzianych programem
  • egzamin końcowy
  • wniesienie wymaganych opłat

Wymagane dokumenty

  • Kwestionariusz osobowy
  • Zgoda na przetwarzanie danych osobowych
  • Kserokopia dyplomu ukończenia studiów wyższych.
  • Potwierdzenie przygotowania pedagogicznego

Opłaty

Cena za całość szkolenia – 3 800,00 zł
Możliwość zapłaty w III ratach

Płatność przed rozpoczęciem semestru.

Kontakt

Galicyjska Fundacja „Wsparcie, Integracja, Rozwój”
ul. Józefa Piłsudskiego 6/9, 31-109 Kraków
e-mail: godn@gce.krakow.pl tel.:516 011 002516 011 002 
tel/ fax: 12-637 09 04, sekretariat: 12-638 47 92

    Formularz zgłoszenia

    <

    Skip to content