Szanowni Państwo,
Zapraszamy na studia podyplomowe.
Realizacja: Kraków, Rzeszów, Ziemięcice koło Gliwic.
Studia podyplomowe Edukacja i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu mają charakter kwalifikacyjny – nadają kwalifikacje w zakresie pedagogiki specjalnej
i przygotowują do wykonywania zawodu nauczyciela, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz.U. 2017, poz. 1575) oraz Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. 2019, poz. 1450). Dla opracowania założeń kierunku kluczowe również były zapisy Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 lipca 2015 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz. U. 2015, poz. 1113).
Przebieg i organizacja studiów
- Studia kwalifikacyjne, trwające 3 semestry
- 450 godzin zajęć oraz 180 godzin praktyk dla nauczycieli
- 390 godzin zajęć i 120 godzin praktyk dla pedagogów specjalnych
- Zajęcia realizowane są w trybie niestacjonarnym, w piątki po południu i soboty średnio co dwa tygodnie
Cele kształcenia:
Celem studiów jest wyposażenie słuchacza w wiedzę psychologiczno-pedagogiczną oraz
w umiejętności niezbędne do pracy diagnostycznej, edukacyjnej i terapeutycznej z uczniem
z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Program kształcenia obejmuje najistotniejsze zagadnienia
z obszaru pedagogiki specjalnej m.in.: interdyscyplinarne podstawy integracji i inkluzji osób
z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, kryteria diagnostyczne i podstawy wczesnego wspomagania rozwoju, dydaktykę specjalną, podstawy wychowania, edukacji, terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, diagnozę funkcjonalną i konstruowanie programów edukacyjno-terapeutycznych czy metodykę kształcenia specjalnego, ze wskazaniem najnowszych oraz innowacyjnych rozwiązań w tym zakresie.
Adresat studiów:
Adresatem studiów są nauczyciele przedszkoli i szkół ogólnodostępnych, psycholodzy i pedagodzy szkolni, psycholodzy i pedagodzy pracujący w poradniach psychologiczno-pedagogicznych, wychowawcy.
Wybrane treści realizowane w toku studiów:
- Medyczne podstawy zaburzeń ze spektrum autyzmu
- Psychologiczno-pedagogiczne podstawy wiedzy o zaburzeniach ze spektrum autyzmu
- Elementy neurologii dziecięcej
- Diagnoza psychopedagogiczna – metody i narzędzia w diagnozowaniu autyzmu
- Metody wspomagania rozwoju dziecka i terapii autyzmu
- Wczesna interwencja
- Zasady edukacji i terapii dzieci i uczniów z zaburzeniami spektrum autyzmu
- Projektowanie działań edukacyjno-terapeutycznych
- Komunikacja alternatywna i wspomagająca
- Współpraca z rodziną dziecka/ucznia ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi
- Edukacja włączająca ucznia z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
- Pedeutologia z deontologią
- Metodyka wczesnego wspomagania ucznia z zaburzeniami spektrum autyzmu
- Organizacja i specyfika kształcenia ucznia z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
- Metody i programy terapii indywidualnej z uczniem z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
- Zasady pracy opiekuńczo-wychowawczej z uczniem z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
- Stymulacja zmysłów i integracja sensoryczno-motoryczna
- Doradztwo edukacyjno-zawodowe i wspieranie rozwoju osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
- Trening umiejętności społecznych
Sylwetka absolwenta:
Absolwent nabędzie umiejętności w zakresie wyzwalania potencjału osób z autyzmem , Zespołem Aspergera i innymi całościowymi zaburzeniami rozwojowymi na każdym etapie ich życia od wczesnego wspomagania do dorosłości. Słuchacz nabędzie kwalifikacje do prowadzenia zajęć rewalidacyjnych
i terapeutycznych we wszystkich typach szkół w których przebywa dziecko autystyczne i w ramach wczesnego wspomagania rozwoju. Uczestnik studiów poszerzy swoje kompetencje zawodowe
o umiejętność dostosowania wymagań edukacyjnych do specjalnych potrzeb tych uczniów. W trakcie praktyk zapozna się z nowoczesną ofertą form terapii i wsparcia osób z całościowymi zaburzeniami rozwojowymi.
Warunki ukończenia studiów podyplomowych
- uczestnictwo w zajęciach programowych
- zdanie egzaminów przewidzianych programem
- egzamin końcowy
- wniesienie wymaganych opłat
Wymagane dokumenty
- Kwestionariusz osobowy
- Zgoda na przetwarzanie danych osobowych
- Kserokopia dyplomu ukończenia studiów wyższych.
- Potwierdzenie przygotowania pedagogicznego
Opłaty
Cena za całość szkolenia – 3 800,00 zł
Możliwość zapłaty w III ratach
Płatność przed rozpoczęciem semestru.
Kontakt
Galicyjska Fundacja „Wsparcie, Integracja, Rozwój”
ul. Józefa Piłsudskiego 6/9, 31-109 Kraków
e-mail: godn@gce.krakow.pl tel.:516 011 002516 011 002
tel/ fax: 12-637 09 04, sekretariat: 12-638 47 92