Realizacja: Kraków, Rzeszów
Studia mają charakter kwalifikacyjny, co oznacza, że dają kwalifikacje do realizacji wspierania edukacji i wychowania osób niepełnosprawnych w placówkach integracyjnych lub realizujących program edukacji włączającej. Studia przygotowują do pracy pedagogicznej z osobami niepełnosprawnymi kształconymi w różnorodnych placówkach o charakterze integracyjnym, a także realizujących program edukacji włączającej (np. jako nauczyciel wspomagający).
Program studiów Edukacja włączająca jest zgodny z przepisami prawa, w szczególności uwzględnia wymagania określone rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. 2019 poz. 1450) oraz Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. z 2017, poz. 1578 ze zm.)
Przebieg i organizacja studiów
- Studia kwalifikacyjne, trwają 3 semestry
- Program studiów obejmuje 450 godzin oraz praktykę w wymiarze 180 godzin
- (Praktyka zawodowa kierunkowa w wymiarze 120 godzin oraz Praktyka zawodowa w zakresie pedagogiki specjalnej w wymiarze 60 godzin – moduł nie realizują osoby posiadające kwalifikacje z zakresu pedagogiki specjalnej)
- Zajęcia realizowane są w trybie niestacjonarnym, w piątki po południu i soboty średnio co dwa tygodnie z możliwością uczestnictwa online
Cel
Celem studiów jest przygotowanie nauczycieli do realizacji zadań z zakresu edukacji uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE) w warunkach kształcenia integracyjnego i ogólnodostępnego. Przygotowanie specjalistów z zakresu wspomagania i ukierunkowywania rozwoju dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi zgodnie z jego potencjałem rozwojowym (z niepełnosprawnością, z całościowymi zaburzeniami rozwoju, z trudnościami w uczeniu się, z zaburzeniami emocjonalnymi i niedostosowanymi społecznie, zagrożonych niedostosowaniem, wybitnie zdolnych) w szkolnictwie ogólnodostępnym i integracyjnym.
Zakres tematyczny
-
- Teoretyczne podstawy edukacji integracyjnej i włączającej
- Modele edukacji integracyjnej i włączającej w Polsce i na świecie
- Podstawy psychologii dziecka/ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Adresat studiów
Studia podyplomowe Edukacja włączająca są skierowane do nauczycieli, pedagogów szkolnych oraz absolwentów wyższych studiów licencjackich i magisterskich lub jednolitych 5-letnich magisterskich posiadających przygotowanie.
Sylwetka absolwenta
Absolwent studiów podyplomowych w zakresie Edukacji włączającej otrzymuje kwalifikacje do pracy na stanowisku nauczyciela przedmiotu lub prowadzenia zajęć, zgodnie z posiadanymi kwalifikacjami nauczycielskimi, z dziećmi i uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w ramach edukacji włączającej i integracyjnej. Absolwent studiów podyplomowych w zakresie Edukacji integracyjnej i włączającej posiada uprawnienia do pracy z dziećmi i uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w systemie edukacji integracyjnej i włączającej w zakresie:
- prowadzenia zajęć dydaktycznych z przedmiotu lub zajęć zgodnych z uzyskanymi kwalifikacjami nauczycielskimi;
- zajęć dydaktyczno-wyrównawczych.
Warunki ukończenia studiów podyplomowych
- Uczestnictwo w zajęciach programowych
- Zdanie egzaminów przewidzianych programem
- Egzamin końcowy
- Wniesienie wymaganych opłat
Wymagane dokumenty
- Kopia dyplomu ukończenia studiów wyższych
- Formularz zgłoszeniowy
- Zgoda na przetwarzanie danych osobowych
- Potwierdzenie przygotowania pedagogicznego
Opłaty
Cena za całość szkolenia – 3 400,00 zł. Możliwość zapłaty w trzech ratach. Płatność przed rozpoczęciem semestru.
Zapisu na studia można dokonać za pośrednictwem strony internetowej www.godn.krakow.pl (zakładka studia podyplomowe).
Szczegółowe informacje na temat kierunku studiów udzielane są pod numerem telefonu: