Szanowni Państwo,
Zapraszamy na studia podyplomowe.
Realizacja: Kraków, Rzeszów, Ziemięcice koło Gliwic.
Studia podyplomowe Integracja sensoryczna – diagnoza i terapia mają charakter kwalifikacyjny
i przygotowują do wykonywania zadań terapeuty integracji sensorycznej, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz. U. 2017, poz. 1575) oraz Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. 2019, poz. 1450) oraz w myśl zapisów Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. 2017 poz. 1591 z późn. zm.).
Przebieg i organizacja studiów
- Studia kwalifikacyjne, trwające 3 semestry
- 350 godzin zajęć oraz 60 godzin praktyk
- Zajęcia realizowane są w trybie niestacjonarnym, w piątki po południu i soboty średnio co dwa tygodnie
Cele kształcenia:
Celem studiów Integracja sensoryczna – diagnoza i terapia, jest wyposażenie słuchacza w wiedzę, umiejętności i kompetencje niezbędne do pracy w charakterze terapeuty SI, min. przygotowanie do prowadzenia samodzielnej obserwacji diagnostyczno-klinicznej dziecka, określenia pełnej diagnozy oraz stosowania terapii zaburzeń procesów integracji sensorycznej.
Adresat studiów:
Studia przeznaczone są dla nauczycieli, pedagogów, wychowawców, psychologów, logopedów, terapeutów (absolwentów studiów wyższych), którzy pragną uzyskać dodatkowe kwalifikacje do pracy w charakterze specjalisty – terapeuty SI, studia przygotowują bowiem do prowadzenia samodzielnej obserwacji diagnostyczno-klinicznej dziecka oraz określenia pełnej diagnozy i stosowania terapii zaburzeń procesów integracji sensorycznej, w tym otworzenia własnej działalności w tym zakresie.
Słuchaczami kwalifikacyjnych studiów podyplomowych Integracja sensoryczna – diagnoza i terapia mogą zostać również osoby, które nie posiadają przygotowania pedagogicznego (między innymi: fizjoterapeuci, terapeuci zajęciowi – jednak bez posiadania przygotowania pedagogicznego, nie nabędą oni kwalifikacji do pracy w charakterze terapeuty integracji sensorycznej w placówkach systemu oświaty. O uznaniu kwalifikacji zawodowych, jako wystarczających do pełnienia zawodu terapeuty Integracji sensorycznej będzie decydował wówczas dyrektor jednostki zatrudniającej Absolwenta.
Wybrane treści realizowane w toku studiów:
- Wybrane zagadnienia z psychologii rozwojowej i klinicznej
- Podstawowe wiadomości z anatomii i fizjologii OUN człowieka
- Rozwój i zaburzenia układu ruchowego
- Budowa i funkcjonowanie systemów sensorycznych (dotykowego, przedsionkowego, proprioceptywnego, słuchowego, wzrokowego)
- Neurologiczne podstawy integracji sensorycznej
- Rozwój ontogenetyczny systemów percepcyjnych- odruchy sensomotoryczne
- Teoretyczne założenia integracji sensorycznej
- Zaburzenia integracji sensorycznej
- Diagnoza zaburzeń integracji zmysłowej (m.in. w ADHD, autyzmie i ZA, MPD, zespołach genetycznych, u dzieci z trudnościami w uczeniu się: dysleksja, dysgrafia i in. )
- Postępowanie terapeutyczne u dzieci z zaburzeniami integracji zmysłowej
- Planowanie i organizacja procesu terapeutycznego
- Organizacja terapii SI w różnych placówkach
- Stymulacja polisensoryczna, Sala Doświadczania Świata
- Dokumentowanie i monitorowanie przebiegu zajęć SI
- Warsztat pracy terapeuty SI
- Logopedyczne aspekty terapii integracji sensorycznej
Sylwetka absolwenta:
Absolwenci trzysemestralnych studiów podyplomowych z zakresu Integracji Sensorycznej, zostają wyposażeni w wiedzę, umiejętności i kompetencje, które są niezbędne do realizacji specjalistycznych zadań w obszarze terapii integracji sensorycznej, czego potwierdzeniem jest otrzymanie świadectwa ukończenia studiów podyplomowych potwierdzającego osiągnięcie efektów kształcenia i wymaganej liczby punktów ECTS.
Warunki ukończenia studiów podyplomowych
- uczestnictwo w zajęciach programowych
- zdanie egzaminów przewidzianych programem
- egzamin końcowy
- wniesienie wymaganych opłat
Wymagane dokumenty
- Kwestionariusz osobowy
- Zgoda na przetwarzanie danych osobowych
- Kserokopia dyplomu ukończenia studiów wyższych.
- Potwierdzenie przygotowania pedagogicznego
Opłaty
Cena za całość szkolenia – 4 200,00 zł
Możliwość zapłaty w III ratach
Płatność przed rozpoczęciem semestru.
Kontakt
Galicyjska Fundacja „Wsparcie, Integracja, Rozwój”
ul. Józefa Piłsudskiego 6/9, 31-109 Kraków,
e-mail: godn@gce.krakow.pl tel.: 516 011 002
tel/ fax: 12-637 09 04, sekretariat: 12-638 47 92