Organizacja pracy szkoły
- Bezpieczeństwo ucznia w szkole. Procedury, kontrola, praktyka
- Edukacja włączająca
- Jak efektywnie organizować proces kształcenia zdalnego?
- Konstruowanie szkolnych programów wychowania i profilaktyki
- Nauczyciel jako funkcjonariusz publiczny
- Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w myśl przepisów prawa oświatowego
- Promocja zdrowia i profilaktyka zdrowotna w szkole
- Sytuacje kryzysowe w szkole. Jak rozmawiać z rodzicami , uczniami i gronem pedagogicznym
- Uczeń w sytuacji podejrzenia przemocy w rodzinie – rozpoznanie i wdrożenie Niebieskiej Karty przez szkołę
- Współpraca z rodzicami w trudnej Covidowej rzeczywistości edukacyjnej
- Zasady oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów w świetle obowiązujących przepisów prawa
Dydaktyczne umiejętności nauczyciela
- Innowacje pedagogiczne, eksperymenty i projekty edukacyjne jako nowatorskie rozwiązania w pracy nauczyciela.
- Indywidualizacja procesu kształcenia – praca z uczniem zdolnym i uczniem z trudnościami
w uczeniu się. - Kształcenie kompetencji kluczowych określonych w podstawie programowej.
- Motywowanie uczniów. Aby uczniom chciało się chcieć. Techniki motywacyjne.
- Metody stymulacji pamięci i rozwoju intelektu. Rozwijanie procesów myślowych dzieci i młodzieży w toku zajęć edukacyjnych.
- Ocena gotowości szkolnej.
- Odporność psychiczna dzieci i młodzieży – od czego zależy, jak ją wzmacniać i wspierać?
- Obsługa narzędzi i platform online do prowadzenia zajęć zdalnych.
- Pokolenie X,Y,Z – nowe wyzwania dla nauczyciela.
- Praca z uczniem innej narodowości – cudzoziemiec w szkole.
- Rozwijanie kreatywności uczniów w aspekcie realizacji podstawy programowej kształcenia ogólnego.
- Sensoplastyka w przedszkolu.
- Trening radzenia sobie ze stresem i relaksacji, z wykorzystaniem nowoczesnych technik – biofeedbacku i mindfulness.
- Warsztat budowania autorytetu w klasie szkolnej, nauczyciel w roli lidera.
- Zaburzenia depresyjne, lękowe samouszkodzenia oraz próby samobójcze w wieku rozwojowym – co nauczyciel wiedzieć powinien.
- Wykorzystanie tablicy interaktywnej w nauczaniu przedmiotowym.
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Dostosowanie wymagań do potrzeb ucznia – organizacja pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, z uwzględnieniem wskazań opinii lub orzeczenia poradni psychologiczno-pedagogicznej.
- Dzieci z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego w szkole ogólnodostępnej, czyli indywidualizacja kształcenia i dostosowanie wymagań edukacyjnych w realiach szkolnych.
- Projektowanie pracy wychowawczej z uczniami o zachowaniach trudnych wychowawczo i destrukcyjnych.
- Praktyczne wskazówki dotyczące dostosowywania form i metod pracy z uczniem ze spektrum autyzmu.
- Uczniowie z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego ( SPD) – nowe wyzwania dla nauczycieli.
- Seksualność osób z niepełnosprawnością intelektualną.
Każdy uczestnik otrzymuje:
- Materiały szkoleniowe;
- Zaświadczenie o ukończeniu szkolenia zgodne z wymogiem par. 23 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. z dnia 6 czerwca 2019 r.
Aby zapisać się na kurs lub uzyskać więcej informacji, prosimy o kontakt telefoniczny, e-mail lub za pośrednictwem poniższego formularza.
Galicyjskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli
Tel. 12 637 09 04, 516 011 002
Email: godn@gce.krakow.pl